Jdi na obsah Jdi na menu
 


2 nové Irisbusy Citelis 12M

24. 12. 2009

ObrazekPředčasný vánoční dárek nadělila DSZO cestujícím na autobusových linkách. 21. listopadu vyjely na linky dva zbrusu nové autobusy Irisbus Citelis ve 12-ti metrovém provedení. Vozy obdržely evidenční čísla 673 a 674. Logicky vzato je to náhrada za vyřzenou Karosu B 741 ev. č. 814 a deponovanou B731 ev. č. 655. Motor splňuje evropskou emisní normu EURO 4, což přináší kromě menšího zatížení životního prostředí taky potřebu ředění nafty ,,močovinou" ad-blue.

Co vozům popřát? Snad mnoho šťastných cestujících a kilometrů bez nehod a spokojené řidiče.

Prozatím nemám žádné vlastní materiály o vozech. Proto Vám nabízím odkazy na fotky ze stránek trajfly.wz.cz.

673, foto: Botik

674, foto: Botik

 

Obrazek

 

O obnově vozového parku v nejbližší době informuje i článek na oficiálním webu DSZO. Mimo jiné půjde o vyřazení poslední sedmikilové Karosy  B741 ev. č. 813, která je nabídnuta k odprodeji, a také vyřazení tří autobusů SOR.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Odpověď

(673, 2. 1. 2010 19:21)

Netvrdím, že trolejbusy nejsou pořeba, ba naopak jim fandím. Ale podle informací z Krajského úřadu se ta modernizace železnice stále více blíží a již se s ní počítá jako skutečnou realitou. A potom asi tolik trolejbusů nebude potřeba. Jenom to jsem chtěl sdělit. Nic víc, nic míň.

Rychlotramvaj???

(GASON (admin), 2. 1. 2010 17:56)

Šéfe, někdy je dobré použít vlastní hlavu a zamyslet se nad dopravní situací. O 15 25Tr se skutečně uvažovalo, byl vypsán tendr na dodávku AŽ 15ti kloubových trolejbusů mezi léty 2006 - 2010. Jediný pádný důvod pro neuskutečnění tohoto plánu, který mě napadá, je relativně dobrý stav vozů 15Tr, které by za pětadvacítky mohly padnout, ale hlavně peníze, kterých do DSZO nepřitéká z magistrátů obou měst dostatek na to, aby mohl být takto obnovován vozový park. Nedávno bylo i hůř, teď už je snad situace lepší.
Dušan je taky jen fanda MHD, nemá vazby na DSZO a proto si myslím, že o tom neví nic víc než my dva.
Rychlotramvaj je blbost. Možná máš namysli modernizaci a zadrátování trati 331 Otrokovice - Vizovice. Tato modernizace je plánovaná taky už dost dlouho a měla začít tuším už 2009 nebo teď 2010. Nevím, ale zatím nejsou ani žádné náznaky prací. Současné vedení vlaků ze Zlína do Otrokovic a zpátky a následné návaznosti na spoje na hlavní štrece v Otrokovicích doslova nutí lidi, aby jeli tím trolejbusem, takže mi netvrď, že trolejbusy nejsou potřeba.

Zamyšlení

(673, 2. 1. 2010 15:57)

Před chvíli jsem se bavil s mým tátou, jest-li neví důvod, proč by kloubové trolejbusy měly být postupně nahrazovány sólo vozy. Táta dělá v dopravě a na základě jeho názoru je to celkem přesvědčivé, neboť prý se má brzy stavět něco jako rychlotramvaj mezi Zlínem a Otrokovicemi a proto již nebude potřeba tolika kloubových trolejbusů. Takže DSZO asi skončí u počtu deseti 25 Tr.

Preference 24 Tr před 25 Tr

(673, 2. 1. 2010 14:34)

V letošním roce 2010, ale možná i dále, chce vedení DSZO podporovat nové Škody 24 Tr před Škodami 25 Tr. Je to rozhodnutí vedení společnosti. Vlastní důvod neznám (možná jsou 25 Tr méně spolehlivé nebo to vedení dopravního podniku chce rychleji otáčet apod., prostě důvod nevím). Píše o tom i Dušan na stránkách www.trajfly.cz, možná o tom ví více. Takže těch 25 Tr má být na konci tohoto roku maximálně 10 a o tom, že by jich bylo 15 se vůbec neuvažuje. Jest-li bude další 12-ti metrový bus letos, tak to já osobně uvažuji podle níže uvedené tiskové zprávy (více ví p. Červenka z DSZO). Zároveň přeji všem přátelům trolejbusové a autobusové dopravy ve Zlíně a Otrokovicích pěkný nový rok.

Ad tisková zpráva

(GASON (admin), 2. 1. 2010 10:50)

Jasně. Je to oficiální tisková zpráva podniku, ale nakonec může být všechno úplně jináč.
Poslední 25Tr? Zní mi to docela nelogicky. Mělo jich být 15 ks a vycházelo to tak, že každý rok měly být zařazeny tři vozy. Proč místo jedné 25Tr chtějí koupit 2ks 24Tr? Nejde mi to na rozum. Ty 14ky ještě něco vydrží jezdit...;-)

tisková zpráva

(673 alias Jirka, 1. 1. 2010 18:58)

Gasone, myslím si, že nešířím bludy. Na stránkách www.dszo.cz jsem si našel tiskovou zprávu z 11.12.2009. Co nového ve vozovém parku DSZO. Kde je uvedeno v textu doslova: S obnovou autobusů počítáme v plánu investic i v příštím roce. Také se mezi úředníky v DSZO mluví, že pokud letos dojde kloubový trolejbus, tak asi bude poslední - desátý. Zatím nejsou podle těchto lidí peníze z EU na nové vozy a tak podnik za svých financí koupí během jara 2 ks trolejbusů Škoda 24 Tr.

Ad náhrada 813

(GASON (admin), 31. 12. 2009 17:33)

Dost, že letos došly 2 nové autobusy, které nahradily deponovanou 655 a bouranou 814. Myslím, že 813ku zatím DS postrádat nebude, jezdila většinou noční spoje, občas v běžném provozu, ale taky často stála ve vozovně. Proto za ni náhrada být nemusí (ale nepředbíhejme, zatím není prodaná ani sešrotovaná). Co se týče SORů, u nich myslím, že je nadstav. Proto jsou nabízeny tři kusy k prodeji. Většinou co jsem viděl ráno i o víkendu ve vozovně stály tak 2 - 4 SORy. Zbytek jezdily CityBusy. Náhrada tudíž taky není nutná. Je to ale jenom můj osobní názor založený na sledování nasazování vozů. Nikomu ho necpu a nikomu neručím, že je to sutečně pravda. Proto nešiřte, prosím, žádné bludy... ;-)

A co náhrada za Karosu B741 ev. č. 813

(Jirka, 31. 12. 2009 16:21)

Prosím, kdy dojde vůz 675 jako náhrada za prodávanou či vyřazenou Karosu 813 ?

.......

(Iris, 24. 12. 2009 16:46)

třetí slovo.. jojo..je to doma.:D jinak Míro.. hezký blog.. čekala sem že to bude samý vlak..:D

xxx

(Cyrda, 24. 12. 2009 16:25)

Zkouším komentář :-D Močovinou se neředí nafta ale vstřijuje se do výfuku kde dochází k reakci s CO2 ve výfukových plynech. ;-) Veselé vánoce :-D